Alla inlägg under december 2016

Av Luucy Lee - 19 december 2016 22:09

kursiv text
Idag skulle jag på ett möte på stan, men det ställdes in i sista sekund så jag var nere på stan tidigt, innan affärerna öppnade.

Gick till mc Donalds och åt frukost.
Gick sedan till en församling som hjälper utsatta- de skulle ha morgonbön för allmänheten.
Jag gick in och var med på den.
Det var jag och en till som var där, och så personalen förstås.

Det var en fin bönestund.
Personalen var trevlig och jag erbjöd mig att komma tillbaka lite senare då jag handlat mina julklappar och gått ut med hunden.

Jag fick hjälpa till med närmare 100 matkassar som skulle ges till behövande inför jul.
Jag blev bjuden på lunch och fika som tack för hjälpen.

Det kändes så skönt efteråt, på väg hem. Det kändes så givande att kunnat hjälpa till med lite arbetskraft.
Nu kommer min jul kännas ännu bättre!

Så rekommenderar verkligen alla att göra en insats inför jul. Att skänka en slant -eller göra något för behövande.
Det känns så bra efteråt!

Ikväll såg jag sista delen av "Historieätarna". Jag har nog inte skrattat så mycket som jag gjort just då jag sett dessa avsnitt! Kommer sakna det!

Nu kvällsfrid*

Av Luucy Lee - 18 december 2016 21:59

Idag har det varit en riktig slappdag!
Vaknade 10.30 så han ej att gå till kyrkan för mässa idag. Såg den på playen istället.

Även fast jag inte är något barn gillar jag julkalendern som går på tv varje år. Började även lyssna på den på radion idag, lyssnade på 10 avsnitt och den var jättemysig!
Jag ska lyssna ikapp nu innan jag somnar.

Ikväll mötte jag upp min syster på stan, sedan gick vi och såg en julföreställning på teatern.
Den var fin och rörande!

När jag kom hem gick jag ut med vov.
Kollade på Hellenius hörna där Skifs och Laleh var med.
Trevligt.

Nu kvällsfrid*

Av Luucy Lee - 3 december 2016 22:33

Idag var jag och min familj och åt ett fantastiskt julbord.
Maten var lagad från grunden och höll en hög kvalité.
Trevlig atmosfär så allt var fulländat.

På kvällen såg vi på "Så mycket bättre". Väldigt bra låtar ikväll måste jag säga.

Har fortfarande känt av halsont i veckan så ej kunnat tränat.
Men siktar på att köra igång igen nästa vecka och hoppas på att jag är helt frisk då.

Imorgon blir det ett besök till kyrkan.
*Nu kvällsfrid*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards