Alla inlägg under november 2016

Av Luucy Lee - 17 november 2016 16:29

Har sedan i lördags haft hosta, feber och halsont. En riktig dunderförkylning blev jag drabbad av.
Så har bara varit hemma hela veckan, och bara varit utanför dörren för en del matinköp på närlivs.

Idag kände jag för att göra något juligt och slängde ihop lite saffransbullar från ett recept från tidningen hembakat.se
De blev klart godkända!
Det doftar så ljuvligt av saffran i hela lägenheten.

Det där med träning och diet får vänta tills jag blir helt frisk igen.

*Nu middagsfrid*

Av Luucy Lee - 10 november 2016 16:17

Känns verkligen skönt att ha tagit upp det här med träning, kost och motion igen!

Att ändra livsstil helt enkelt. Det har inte gått många dagar- men jag känner redan en förbättring!
Mer energisk och gladare.

Det jag har gjort är att planera in 2 gympass i veckan. 1 simpass i veckan och däremellan långa promenader.
Kosten beräknar jag och har koll på med appen Lifesum.

Jag väger och mäter mig för att se skillnaden.
Jag vill verkligen nå mitt mål!- att gå ner ca 25 kg.
Jag kommer fixa det!

Idag började jag dagen med grötfrukost. Sedan tog jag en halvtimmes promenad med vov.
Cyklade sedan till gymmet och körde ett allround gympass och cyklade sedan lite förbränning. Sedan hem och åt min egengjorda grönsakssoppa till lunch.

Har nyss varit och handlat.
Nu sitter jag och softar lite innan jag ska äta middag.
Sedan ska jag dra igång med tvättning och städning.
Lägenheten ska skina innan jag går o lägger mig.

*middagsfrid*

Av Luucy Lee - 10 november 2016 00:35

Idag har det snöat som bara den!
Vov älskar det!
Jag med, men det ska vara plogat och sandat så att man kan ta sig fram.

Jag tog fram en massa bär från frysen som jag kokade upp och hade i burkar. Bra att ha till gröt, fil, desserter- ja till det mesta faktiskt!

Mot kvällningen åkte jag iväg för att kvällssimma en timme. Det var skönt! Jag bastade efteråt.

När jag kom hem åt jag ett kvällsmål och kollade på Bonde söker fru och Bachelor på playen.

*nattfrid*

Av Luucy Lee - 8 november 2016 13:47

Tja!
Har nu skaffat ett gymkort, där jag både kan gymma och simma.
Köpte ny tränings outfit på Sportamore. De har bra utbud, bra pris, snabb leverans och gratis frakt.

Så idag var Dagen då jag skulle få instruktioner på maskinerna och ett träningsschema. Instruktören var superbra och trevlig.
Det gick bra. Så nu ska jag bara köra på! Vill försöka träna 2-3 pass/veckan + ett simpass.

Kosten ska jag även lägga om så jag når bättre resultat.

Nu har jag ätit kålpudding till lunch och sitter och chillar i soffan med spagetti armar och ben efter träningspasset- men det känns skönt att vara igång.

Snart ut med vov i snön och därefter kommer min syster hit på middag, det blir trevligt.

*Lunchfrid*

Av Luucy Lee - 6 november 2016 19:10

Har haft en bra helg!
Först åt familjen pizza ihop på fredagskvällen. Sedan följde jag med hem till min mor.
Vi kom hem rätt sent så vi lade oss nästan på en gång. Mös mycket med min vovve eftersom hon får ligga i sängarna därhemma.

På lördagen gick vi till gravarna och tände ljus. Det var fint.
Sedan hade vi em myskväll med en massa serier på tv och avslutningsvis "så mycket bättre" på tv.

Idag söndag gick vi till söndagsmässan. Det var oerhört fint!
Gospelkören uppträdde och prästen höll en bra predikan.

Vi softade resten av dagen. Åt god helgskinka och mös.
Tog sedan bussen hem och nu ska jag ta en låååååång dusch!

*Kvällsfrid*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards