Alla inlägg under januari 2017

Av Luucy Lee - 28 januari 2017 17:55

Dessa förkylningsbakterier som nu på senare drabbat mig alltför ofta.
Det gör mig helt matt.
Man får lägga träningen på hyllan med en gång då- vilket inte känns så bra nu när jag kommit igång.

Men jag har hållt någorlunda strängt på mina kaloriintag ändå.
Och det är ju ganska lätt eftersom jag varken känner smak/lust till att äta.
Så jag äter snarare för lite än jag borde.

Jag hoppas jag kurerar mig under helgen nu så jag kan köra igång igen nästa vecka...
Det som iaf ligger i planeringen är att jag ska träffa PT och lägga upp nya träningsscheman, det sker på tisdag.

Imorgon ska jag ner på stan och se om jag kan fynda något.
Ska bjuda min syster på lunch också.

Så hoppas jag känner mig bättre imorgon.
Nu middagsfrid*

Av Luucy Lee - 20 januari 2017 21:31

Tog sovmorgon i morse.
Gick sedan en promenad med vovven i det fina vädret.

Efter drog jag till gymmet och nötte 60 min på träningscykeln. Det gick bra. Dock strulade mitt spotify så hade ej någon musik- och genast blir passet mycket trögare. Hög träningsmusik i lurarna gör susen!

Sedan såg jag att det blev lite fel i förra inlägget. Jag skrev 2 reps/maskin. Med det menade jag att jag kör 2*10-15 repetitioner på varje maskin i mitt träningsschema.

Snart ska jag lägga upp: 1 överkropps pass, 1 underkropps pass.
Ska även lägga till/ändra lite på helkroppspasset.
Så kan jag variera o lägga upp det bra på en vecka så jag även får in vilan.

Testade proteinpulvret med vaniljsmak idag. Tog 2 skopor i 2 dl vatten. Valde ett pulver utan socker och sötningsmedel (försöker verkligen utesluta det sistnämnda eftersom det är påvisat dåligt för kroppen).
Det smakade helt ok!- lite blaskigt bara. Men tack vare pulvret så fick jag i mig rätt proteinmängd idag!

Så nu ska jag bara gå igenom vad PTn skrivit och gett mig för uppgift idag.

Nu kvällsfrid*

Av Luucy Lee - 19 januari 2017 16:49

Hilloooo!
Dagen har varit bra så här långt.
Jag har gymmat. Började köra 2reps på mina maskiner och det kändes bra!

Har ätit skinksallad till lunch och ska snart göra köttfärsbiffar. Jag brukar ugnssteka dem för att undvika extra fettet. - och det blir lika gott!

Eftersom jag nu ändrat min livsstil och kost, (och skriver in allt på Lifesum), så har jag märkt att det är svårast att komma upp i rätt proteinmängd.
Så därför har jag beställt och fått hem ett bra proteinpulver som ska hjälpa mig med det.

Ska prova det första gången imorgon och se hur de smakar. Tar det efter träningspasset.

Nu göra ett ryck med städning och matlagning.

Middagsfrid*

Av Luucy Lee - 18 januari 2017 20:01

Jag har nu fått hem min nya vår outfit.
Passade förträffligt bra och jag är helnöjd!

Var tidigare idag och hälsade på min syster. Gick dit och hem (ca 90 min).
Trevligt att träffa henne. Vi spelade lite kort och pratade.

På kvällen drog jag till gymmet och cyklade 60 min.
Det kändes bra!
Ska från och med nu även göra 100 situps/dag. Ska så småningom även testa på att göra plankan. Det ska suga i magen har jag hört.

Nu har jag kollat farmen.
Snart Renees brygga där bl.a Carola skulle gästa så det ska jag se.

Nu kvällsfrid*

PT

Av Luucy Lee - 17 januari 2017 22:45

Dagen lider nu mot sitt slut.- men den har varit fantastisk!. Solen lyste dock med sin frånvaro.

Jag har idag varit på ett viktigt möte som gick bra.
Har tränat och ätit bra.

Har nu skrivit dagbok och journal som ska följas för att lättare nå mitt slutmål.
Har även lyckas gå ned 1kg på en vecka, vilket var mitt mål.
Ska även i fortsättningen minska 1kg/vecka.

Lärde mig att planera och laga bra- och näringsrik mat i förväg för att då lättare hålla sig till det och inte välja onyttiga alternativ.

Nu kvällsfrid*

Av Luucy Lee - 14 januari 2017 15:55

Denna vecka har känts bra på alla sätt o vis. Pigg och kry.
Har dessutom ätit bra och tränat 3 gånger på gymmet.

Börjat småkolla på lite vår outfits.
Roligare att köpa när man bär upp dem snyggare.
Jag gillar beige, guld, rosa och svart.
En jacka och ett par nya sneakers blir det allt.

Imorgon börjar jag dagen med att gå ut med vov. (Jag får gå försiktigt för där jag bor var det jättehalt nyss).
Sedan ska jag göra mig i ordning för kyrkan.

Om jag har lust på eftermiddagen tror jag det får bli lite dusch/bastu på gymmet.
Skön avkoppling och sitta där och ta det lugnt och äta någon frukt.

Nu sitta lite och föra journal som min pt gett mig i uppgift.
Sedan ska jag ta bort julen helt i lägenheten.

Middagsfrid*

Av Luucy Lee - 11 januari 2017 14:49

Nu har både jul och nyår passerat och det har varit fina dagar tillsammans med nära och kära.
Vardagen har dragit igång igen och jag har fått möjlighet att ha PT i ett år nu, och ska väl då verkligen kunna lyckas med att nå mitt mål -20kg och få en mer tightare och muskulösare kropp!
Det kommer vara en tuff resa- men jag kommer fixa det!

Synd att det är töväder ute nu, när vi äntligen hade fått den fantastiska snön.
Jaja men allt kan man inte få.

Har börjat att följa en del nya människor på bloggar och instagram. Rätt kul faktiskt (om man väljer rätt personer vill säga).

Nu har jag fyllt i vad jag ska förtära resten av dagen så att jag inte äter mer än jag ska.

Önskar ett fantastiskt 2017!

Middagsfrid*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards